Home Technika Charakteryzacja zintegrowanych systemów informatycznych

Charakteryzacja zintegrowanych systemów informatycznych

7 kwietnia 2016
Komputery rozwijają się nieprzerwanie od kilkudziesięciu lat. Równolegle następuje ciągłe ulepszanie ich oprogramowania oraz środowisk, w których można pisać programy w wielu różnorodnych językach. W ciągu ostatniej dekady zaobserwować możemy szczególny rozwój tej dziedziny techniki. Jednym z dowodów ku temu jest powstanie zintegrowanych systemów informatycznych. W dalszej części opiszemy sobie, czym on jest oraz jakie są jego główne zalety.


Wspomniany wyżej termin obejmuje systemy informatyczne, które wspomagają zarządzanie. Ponadto są one zorganizowane w sposób modułowy lub kompleksowy oraz mogą obsługiwać każdy z obszarów zarządzania. Zintegrowany system informatyczny jest najbardziej zaawansowaną klasą takich systemów ze wszystkich istniejących, których rolą jest wspomaganie zarządzania w firmach lub instytucjach. Głównym zadaniem, które do niego należy jest automatyzacja wymiany danych pomiędzy różnorakimi działami przedsiębiorstw, którym ma służyć. Uczestniczy również w usprawnieniu przesyłu informacji pomiędzy nim, a innymi podmiotami. Mogą nimi być różne organizacje z otoczenia takie, jak chociażby banki lub urzędy skarbowe.
Głównymi zaletami zintegrowanych systemów informatycznych są: zdolność do funkcjonalnej kompleksowości, sprawnej integracji danych, znaczna funkcjonalna elastyczność i otwartość. Należy również tutaj zaznaczyć, że są one nadzwyczaj zaawansowane pod względem technologicznym oraz merytorycznym.
Te systemy, pomimo swej niezwykłej przydatności, nadal nie przestają się rozwijać i wykazują kilka głównych kierunków rozwoju. Jednym z nich jest szerszy zakres biznesowych usług.
Pierwszą tendencją rozwojową jest planowanie zasobów przedsiębiorstwa. Określamy w ten sposób systemy, które służą wspomaganiu dysponowanymi zasobami firmy, albo współdziałaniu grupy przedsiębiorstw. Odbywa się to przez gromadzenie dużej ilości danych, co umożliwia wykonanie na nich pożądanych operacji.
Drugą z nich będzie zarządzanie relacjami z klientami, czyli zestaw procedur oraz narzędzi, które mają kluczową rolę w kontaktach z konsumentem.
Sądzę, że to w zupełności wystarczająca na początek charakteryzacja zintegrowanych systemów informatycznych.

0 comment

Leave a Comment